پورتال دفتر آموزش دوره دوم متوسطه كاردانش ستاد
کدمطلب: MoU7QHQe      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۲/۱۷ ۰۸:۳۳:۰۱      تعداد بازديد اين صفحه:  ۶۷
آذرکیش به پانا خبر داد

توسعه آموزش های مهارتی باعث کمک به اقتصاد کشور می شود

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: در هنرستان های کاردانش به دنبال این هستیم که ارتقای بهره وری ایجاد شود. معتقدیم که توسعه آموزش های مهارتی باعث کمک به اقتصاد کشور و ارتقای بهره وری در نظام آموزشی می شود.

سید مصطفی آذرکیش در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، با اشاره به برنامه فرصت برابر که در خصوص بهره وري آموزش هاي مهارتي بحث شد، اظهار کرد: یکی از برنامه هایی که به طور جدی دنبال می شود بهبود کیفیت آموزشی و بهره وری در هنرستان های کاردانش است.

وی ادامه داد: برای ایجاد شرایط مذکور در هنرستان های کاردانش، استناد فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر این موضوع است که باید سهم بهره وری را در رشد اقتصادی بالا ببریم.

تاکید بر افزایش سهم بهره وری در رشد اقتصادی کشور

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد: به استناد و به تبع ماده 79 برنامه پنجم توسعه و تاکید بر افزایش سهم بهره وری در رشد اقتصادی کشور، سهم برنامه جامع بهره وری در مردادماه سال 94 توسط هیئت وزیران تصویب و به سازمان ملی بهره وری ایران ابلاغ شد.

وی بیان کرد: در آن جا تکالیفی برای سازمان ملی بهره وری تعیین شد از جمله آن تکالیف این است که باید دستگاه هایی مانند وزارت آموزش و پرورش در این راه قدم بردارند.

همکاری آموزش و پرورش در ارتقای بهره وری

آذرکیش عنوان کرد: مطابق با جدولی که در این تکلیف آورده شده است همکاری دستگاه های زیربط برای برنامه های ارتقای بهره وری تکلیف شده است که در بند 6 این جدول ارتقای بهره وری در نظام آموزشی کشور و نقش آن در عوامل تولید، آموزش و پرورش را به عنوان دستگاه همکار معرفی کرده است.

ضرورت بهره وری

وی در خصوص ضرورت بهره وری افزود: چالش و دغدغه اساسی ایران اقتصاد است که ارتقای بهره وری می تواند به آن کمک کند در سیاست های کلی مقاومتی نیز هم به طور مستقیم و هم به طور غیرمستقیم به این موضوع پرداخته شده است.

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه جایگاه بهره وری به عنوان یکی از اصلی ترین سازوکار حصول اهداف مطرح شده برجسته است، تصریح کرد: در آموزش و پرورش به استناد اسناد بالادستی برنامه هایی را در حوزه مهارتی دارد که باعث ارتقای بهره وری در نظام آموزشی کشور می شود.

آذرکیش گفت: از جمله این برنامه ها، اجرای برنامه هایی در هنرستان ها مانند بهبود کیفیت آموزش همراه با تولید، توسعه کارآفرینی برای تمام دوره های تحصیلی به خصوص در هنرستان های کاردانش، اجرای نظام آراستگی محیط های کارگاهی و عملی، ساماندهی نیروی انسانی و فضا و تجهیزات، انعقاد تفاهم نامه با سایر دستگاه ها است.

بهره وری کار هوشمندانه است

وی اظهار کرد: اگر به خلاصه ای از بهره وری توجه کنیم، در می یابیم که بهره وری کار هوشمندانه و ترکیبی از اثربخشی و کارایی است. کارایی درست انجام دادن یک کار است و اثربخشی کار درست انجام دادن است. در این صورت بهره وری ایجاد می شود.

وی خاطرنشان کرد: در هنرستان های کاردانش با ترکیب برنامه ها به دنبال این هستیم که ارتقای بهره وری ایجاد شود. معتقدیم که توسعه آموزش های مهارتی نیز باعث کمک به اقتصاد کشور و ارتقای بهره وری در نظام آموزشی می شود و نقشی که در تولید دارد نیز را برجسته می کند.

ماهیت شاخه و رشته در کاردانش

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش افزود: در هنرستان های کاردانش ماهیت شاخه آموزش مشارکتی و ماهیت رشته تولید محور و مهارت محور است چراکه توسعه آموزش های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار صورت گرفته و بهره وری افزایش می یابد.

موردی جهت نمایش و جود ندارد.
دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط آموزش و پرورش در سایت منتشر خواهد شد «پیام‌هایی که شامل تهمت یا افترا باشدمنتشر نخواهد شد» پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد
آخرین اخبار
اخبار برگزیده
دیدگاه